Om klubben

«Fotballglede for alle på Jevnaker»

Visjonen kommer til uttrykk gjennom at JIF skal ha et godt og trygt miljø, hvor vi utvikler spillere, ledere og trenere og dommere. Vi skal være en breddeklubb med et godt sosialt og sportslig tilbud til alle. Klubben skal være styrende for vår virksomhet og vi skal fremstå som en enhet, fra de yngste til de eldste, både sportslig og administrativt. Ingen er større enn klubben.

JIF skal legge vekt på inkludering av alle og skal jobbe aktivt med rekruttering av nye innflyttere til bygda. Ikke alle kan spille selv, men alle kan være en del av «fotballfamilien» gjennom å delta som trener, lagleder, dommer, tilskuer, kampvert osv.

Alle skal føle seg velkommen på stadion og alle skal hilse på hverandre. Stadion skal være en sosial møtearena for alle, uansett om du er spiller/trener/lagleder eller bare å ønsker å «treffe andre».

Mål

JIF Fotball har samme hovedmålsetting som NFF. Vi ønsker at så mange gutter og jenter som mulig skal spille fotball. Fotball er og skal alltid være gøy, og gjennom dette beholdes hver enkelt spiller så lenge som mulig.

Gjennom sportsplanen ønsker vi å gi alle spillere samme skolering uansett hvem som er trener, slik at vi utvikler hver enkelt spiller best mulig.

Klubbens målsetting kommer til uttrykk i praksis gjennom:

• å skape et godt klubbmiljø, der vi tar godt vare på hverandre
  • å skape gode holdninger, som fører til et godt treningsklima
  • å være en klubb som er kjent for godt samarbeid og god oppførsel
  • å fremstå slik klubben ønsker i alle sammenhenger
  • å bli tydelige, få frem det som skiller oss fra andre, og klargjøre vår spesielle identitet